Olin torstaina aamuvuorossa, tulin nukkarista ja mulla oli vähän puolikuntoinen olo niin aloin mittaan kuumetta. Työkaveri sano että voisin varmaan lähtee sittenkin vähän aikaisemmin kun on sillai ihan rauhallinen päivä... -Joo mittaan tän lämmön ja laitan kahvit teille valmiiks. (ylityölyhennykset siis monesti otetaan aamuvuorosta)

Laitan kahvit, otan mittarin kainalosta, heilautan siitä elohopiat alas KOPS... mittari osuu pöydänkulmaan ja hajoaa tuhannen päreiksi. Elohopeeta ja lasinsiruja on pöydällä, penkillä, lattialla, mun housuissa... Kaksi poikaa pelmahtaa paikalle "Jano jano jano meil on jano!" ja samaan syssyyn meiän harkkari myöskin  "XXXX Oksentaa!"  Oksua on kans joka paikassa, lattialla muistipelikorteissa pelikaverin vaatteissa...

Toinen työkaveri alkaa siivota oksennusta, toinen mun kaverina sitä elohopee sotkua, nukkarista tulee 2-vee vähän hassusti kävellen... jaa sulla ei ookkaan vaippaa (käyttää vaippaa vaan nukkuessa) jaa-jaa ja sulla on kakat housussa. selvä lähdetäänpä pesulle.

Nyt siis yks pesee oksennusta, yks elohopeaa, yks kakkapeppua ja yks koittaa rauhotella lapsia.... Ja mites tätä elohopiaa onkaan täällä eteisessäkin? No niin sitähän on niitten janoisten poikien sukissa ja siis kaikialla missä pojat on jo ehtineet kulkea eli ihan joka puolella....

et en mä sitte lähtenytkään aikaisemmin kotiin.  Nyt jälkeenpäin kun miettii niin vähäsen naurattaa tuossa hetkessä oli kyllä itku lähellä...