Äiti, Mitä tapahtuis jos muroihin laittaaki maitoa eikä jogurttia? tai jos laittaiski vettä?

Mitä tapahtuis jos mä olisinkin poika?

Mitä tapahtuis jos Teemu oiskin tyttönimi ja Kaisa oiskin poikanimi?

Äiti miksi isillä on tollasia karvoja jalassa?

Milloin musta kasvaa iso poika?

Miksi siilillä on piikit?

Miksi sun ja isin pappa on jo kuollut? mä en ainakaan aio kuolla koskaan.

Mistä lasi on tehty? Mistä lautanen on tehty? Mistä puu on tehty?

Miksi pitää pestä hampaat?

Milloin mä olen aikuinen? mä haluaisin kyllä jo olla niin sitten voisi laittaa itte ruokaa, nyt mä osaan vaan pilkkoa porkkanaa ja nekin aina pomppii.

Miksi aikuise haisee niin pahalta?

Koska mun masusta syntyy niitä vauvoja?

Miksi kirahveilla on sarvet, eihän ne ees puske?

Miksi ihmisillä on varpaat?

Mitä ruualle tapahtuu kun se menee masuun?

Mistä vesi on tehty?

Mihin lumi menee kun se sulaa?

 

joskus on niin rankkaa olla 4-vee. Minja istui miettimispenkillä ja kun kysyin miksi teki tuhmuuksia kun tietää että niin ei saa tehdä.. harmittiko joku? "Joo kun mulla on jo ikävä mummia" (mummi ja pappa lähti kotiin noin 2tuntia sitä ennen) - "No juurihan mummi oli ja kohta on Helin juhlat niin sitten taas näät mummia" M. " Mutta kun meiän pitää sitten lähteä sieltä juhlista pois ja sitten mulle tulee taas ikävä mummia!"

Minja sai uuden pyörän jonka malli on Nopsa. Tänään aamulla talutettiin vanha pyörä tervehtimään uutta pyörää " Katsopas, tämä on uusi pyörä sen nimi on Nopsa. Taidankin antaa sinulle vanha pyörä nimen kun sulla ei oo vielä nimeä, sun nimi on Hidas"  Uudessa pyörässä on tarakka, kori, lukko ja kello - kello on poikakello kun se on musta. Pyöräilessä pitää käyttää kypärää ja voi sitä joka tulee vastaan kadulla pyöräillen ilman kypärää..... "Äiiitiii tuolla ei oo kypärääää! Kyllä sattuu kovasti jos kaatuu ilman kypärää!"