Isi kysyy "missä Äiti on?"
Minja "Tuolla, laitoin sen minun omaan huoneeseen ja oven kiinni"
minuuttia myöhemmin, Minja tulee olohuoneeseen pitäen äitiä kädestä
" Isi tässä sinun rakas, ole hyvä"

"Äiti, mene kattomaan SUN vauva itkee, hoida sitä!"
"Mitä jos isi menis kun äiti syö nyt?"
"Ei mene sinä, se on sun vauvas!"

"Minä oon Miiija Jaaager, kakki vuotias isosisko ja äiti."
Minja leikkii nukeilla: "Kultaseni syö nyt reippaasti puuroa nooooin
hyvä, nami-nam." "Koko ajan sinulle pitää sanoa, monta kertaa
ei-saa-tehdä-noin soo,soo,soo"

Äiti: "Tänään mennään kirkkoon"
Minja: "Mennäänkö? Hurraa, Aamen!"

Äiti "Minja miksi kävelet kumpparit jalassa sisällä?"
Minja "Koska minä olen setä" (?)

"En saa unta olen ollut koko päivän liikumatta/liikkumassa"

"Isi on ihan höpö-höpö, isi älä ole höpöhöpö"

Isi vie roskiksen " Nyt se isi meni, Äiiitiii isi karkasi!!!"

Äiti ajattelee ääneen:" mitäs me tehtäis viikonloppuna?"
Minja: "No leikitään tietysti"

"Mennäänkö omalle kotipihalle?" Äiti: "Mennään" "Hurraa, mahtavaa ja
upeeaaa" (ollaanko kenties oltu jo liikaa puistossa?)

Kaupassa: " setä anna minulle rahaa!" ojentaa omaa pikku raha
pussiaan. Tai sitten kaivaa sen reteesti taskusta "Minä Maksan!"